ABD’nin nükleer savaştan sağ çıkmak için tasarladığı “Kıyamet Günü uçağı” büyük bir tadilattan geçti
ABD Donanması, yeni bağlantı donanımıyla donatılmış yenilenmiş bir “Kıyamet Günü uçağı” teslim aldı.
Amerikan savunma sanayi şirketi Northrop Grumman , E-6B Mercury uçağına beş yeni kit taktıktan ve yapay zeka yeteneklerini artıran iyileştirmeler yaptıktan sonra ABD Donanması’na iade etti. Yenileme, Northrop Grumman ve ABD Donanması arasındaki 111 milyon dolarlık bir sözleşme kapsamında yapıldı.
E-6B Merkür “Kıyamet uçağı” nedir?
E-6B Mercury, temel olarak, Ulusal Komuta Otoritesi ve ABD nükleer kuvvetleri arasında talimatların iletilmesine yardımcı olan bir uçan komuta noktasıdır. Nükleer savaştaki potansiyel rolü göz önüne alındığında, uçağa “kıyamet uçağı” adı verildi.
Buradaki fikir, nükleer savaş gibi bir krizde, havadaki bir komuta merkezinin askeri komutanlar için çok daha sağlam bir merkez olabileceğidir.En kötü senaryoda bile, E-6B Mercury filosu, karar vericilerin nükleer silah dağıtım sistemleriyle teması sürdürmesine izin veriyor.
İlk kez Soğuk Savaş’ın son yıllarında 1989’da uçmaya başlayan bu uçaklardan ABD’nin en az 16 kişilik filosu bulunuyor. Uçağın gövdesi aslında ticari Boeing 707 uçağının militarize edilmiş bir versiyonudur. Yakıt ikmali yapmadan 15 saatten fazla uçabilir. Uçakta yakıt ikmali 72 saat havada kalabilir.
ABD E-6B filosundaki uçaklardan biri, Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinden sadece bir ay sonra İngiliz Kanalı üzerinde uçarken görüntülendi. ABD’nin her zaman havada en az bir E-6B bulundurduğuna inanılıyor, ancak bu, Avrupa’daki jeopolitik gerilimlerin kırılma noktasına gelebileceği endişelerini artırıyor.